ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΝΙΚΟ ΚΑΒΒΑΔΙΑ


βλέπω συχνά στον ύπνο μου ένα άσπρο καρχαρία
με περιμένει νηστικός ή εγώ τον περιμένω; 
 ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ : << COCOS ISLANDS >> από το ΤΡΑΒΕΡΣΟ ) 




Από παιδί με μάγεψαν, θυμάμαι, ιστορίες
από ‘να κόσμο μακρινό, από άγνωστα λιμάνια
θολές πραγματικότητες, της μέθης φαντασίες
στη βάρδια έγραφες για ‘μας του ναύτη την ορφάνια.

Την ίδια αγαπήσαμε και με το ίδιο πάθος
ονειρευτήκαμε κι οι δυο, μαζί της, ίδιο τέλος
ποτέ δεν το σκεφτήκαμε πως ίσως είναι λάθος
αγάπης αίμα στην καρδιά από δικό της βέλος.

Γράφει η προπέλα φεύγοντας ξωπίσω << σε προδίνω >>
κι αν λείψεις χρόνια, είχε πει, εδώ θα περιμένω
αλλά εγώ την πίστη μου στη θάλασσα τη δίνω
κι αυτή πιστεύει σε θεό που δεν καταλαβαίνω.

Περνάνε τα πιο δύσκολα παρέα με τραγούδι
και με στιχάκια ταπεινά, φτωχή περιουσία
ποτό για να μεθύσουμε της λήθης το αγγελούδι
για να γλυκάνει η πληγή τη ραίνω αμαρτία.

Το κύμα φέρνει μήνυμα, τα άστρα την ελπίδα
ένα καράβι γυρισμό ή χωρισμού μαντήλι,
αδειάζει κόκκους γρήγορα του χρόνου η κλεψύδρα
τον κάθε κόκκο να χαρείς πριν σβήσει το καντήλι.

Μια νύχτα σε συνάντησα του Ποσειδώνα κόρη.
Παράδεισος είν’ ο βυθός Κοσμά Ινδικοπλεύστη.
Με πίπες που ανάβουνε σε φορτηγού την πλώρη
γοργόνα όμορφη, γυμνή θα ‘ρθει να μας χορέψει.

Εκείνη η ερώτηση με τυραννάει χρόνια
ο μπούσουλας στρέφει μαθές ή το καράβι, πες μου
γραμμένη η πορεία μας και ‘μεις είμαστε πιόνια
ή το τιμόνι έχω ‘γω κι οι στρέψεις είν’ δικές μου;

Εσύ με έμαθες γραφή, ανάγνωση και ρίμα
τον εαυτό μου να δεχτώ με τις αναποδιές του.
Καθώς μετρά τις συλλαβές σα φτιάχνει ένα ποίημα
καθένας φτιάχνει τη ζωή με συλλαβές δικές του.


                            2004 


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ :

Στροφή 1η – στίχος 4ος
… του τρατολόγου τον καημό, του ναύτη την ορφάνια
<< ΠΙΚΡΙΑ >> από το ΤΡΑΒΕΡΣΟ

Στροφή 3η – στίχος 1ος
Γράφει η προπέλα φεύγοντας ξωπίσω : << σε προδίνω >>
<< ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ >> από το ΠΟΥΣΙ

Στροφή 3η – στίχος 2ος
Κι αν λείψεις χίλια χρόνια θα σε περιμένω
<< CAMBAYS WATER >> από το ΠΟΥΣΙ

Στροφή 3η – στίχος 3ος
Όταν πιστεύω θάλασσα μονάχα και βυθό
και προσκυνάω για ‘κόνισμα έναν παλιό αστρολάβο,
πες μου, στην άγια πίστη σου, πώς να προσευχηθώ
σε ποιον να ξομολογηθώ και πού να μεταλάβω;
<<ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΙΝΔΙΚΟΠΛΕΥΣΤΗ >> από το ΤΡΑΒΕΡΣΟ

Στροφή 6η – στίχος 1ος
Θαλασσοκόρη του βυθού- χίλιες οργιές –
του Ποσειδώνα εγώ σε κέρδισα στο ζάρι
<< ΑΝΤΙΝΟΜΙΑ >> από το ΤΡΑΒΕΡΣΟ

Στροφή 6η – στίχος 3ος και στίχος 4ος
Εικόνες που συναντάμε συχνά στα ποιήματα του Καββαδία

Στροφή 7η – στίχος 2ος
Ο μπούσουλας είναι που στρέφει ή το καράβι;
<< KURO SIWO >> από το ΠΟΥΣΙ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  Σε περιμένω μαμά   Σε περιμένω μαμά θα ανταμώσουμε πάλι όταν έρθει η ώρα θα αγκαλιαστούμε ξανά σε πιο όμορφους τόπους. Πες και σ...